System kasowy sklepu (Front Office)

Oprogramowanie kasowe Forcom jest wykorzystywane w sieciach sklepów różnej wielkości, działających w różnych branżach. Doskonale sprawdza się zarówno w najmniejszych kioskach i salonikach prasowych, jak i największych hipermarketach, w sklepach spożywczych, odzieżowych, RTV-AGD, dom-hobby-ogród, kafeteriach i innych. 

Program kasowy tworzyliśmy, kierując się następującymi wymaganiami:

  • intuicyjność, ergonomia i prostota obsługi,
  • maksymalizacja szybkości obsługi klienta,
  • bezpieczeństwo i niezawodność działania systemu kasowego i każdej kasy,
  • automatyzacja wszelkich procesów,
  • jak najszersza funkcjonalność.

Oprogramowanie kasowe może działać na kasach modularnych i kompaktowych typu POS o architekturze komputerowej, pracujących pod kontrolą systemów Linux lub Windows. Dzięki przygotowywanej przez nas na poszczególne platformy sprzętowe dystrybucji Linuxa, umożliwia wykorzystanie nawet starszych, stosunkowo słabych jednostek centralnych kas. 

W ramach jednego systemu kasowego mogą pracować kasy stacjonarne, obsługiwane przez kasjerów, kasy samoobsługowe, kasy mobilne, działające w oparciu o tablety. Możliwa jest również obsługa systemów służących do samodzielnego skanowania towarów przez klientów, zarówno z wykorzystaniem specjalizowanych kolektorów, jak i z wykorzystaniem stworzonej przez nas aplikacji, działającej na smartfonach klientów.

System kasowy współpracuje z dostarczanym przez nas systemem lojalnościowym i systemem ASERV, obsługującym płatności kartami płatniczymi i inne rodzaje transakcji elektronicznych (EFT – Electronic Funds Transfer).

Moduł Front Office programu Market jest zintegrowany z jego modułem Back Office, ale może również  współpracować z systemami Back Office innych producentów.

Program kasowy jest przygotowany do szybkiej lokalizacji w innych krajach, między innymi przez wyodrębnienie wszelkich tekstów do osobnych plików, co umożliwia szybkie przetłumaczenie na inny język.

Architektura

  • Modułowa i wielowątkowa, gwarantująca maksymalnie efektywne działanie kasy (duża część zadań takich jak np. komunikacja z serwerem kasowym wykonywanych jest w tle, dzięki czemu kasjer może w sposób nieprzerwany prowadzić sprzedaż towarów).
  • Elastyczna, umożliwiająca łatwą rozbudowę oraz szybką i bezpieczną adaptację funkcjonalności do wymagań użytkownika przez mechanizm wtyczek (plugins).
  • Wbudowana obsługa wielu wersji językowych.
  • Warstwowa, gwarantująca odseparowanie driverów urządzeń od logiki aplikacyjnej - umożliwiająca łatwą integrację nowych modeli wszelkich urządzeń używanych przez POS.
  • Komunikacja międzymodułowa oparta o standard XML, gwarantujący łatwą integrację z systemami zewnętrznymi i odporność na zmiany wynikające z niezależnego rozwoju modułów kasy.
  • Praca w oparciu o platformę .NET firmy Microsoft - najnowszy i najbardziej propagowany przez firmę Microsoft standard tworzenia aplikacji.
  • Praca zarówno pod systemem Windows, jak i Linux.
  • Serwer systemu Front Office pracujący w oparciu o bazę danych Oracle (w tym również darmową wersję OracleXE).
  • Bezpieczeństwo wprowadzania zmian gwarantowane zautomatyzowanym procesem testowania aplikacji.

Cechy funkcjonalne

  • Szybka i łatwa obsługa sprzedaży
  • Możliwość elastycznej konfiguracji stanowiska kasowego – z wyświetlaczem dla kasjera, monitorem, ekranem dotykowym, podłączoną wagą przykasową (skanerowagą).
  • Większość funkcji może być obsługiwana bez użycia myszki – obsługa jedynie z użyciem klawiatury kasowej, (w wersji z monitorem, bez nakładki dotykowej).
  • Możliwość wykorzystania ekranu dotykowego – równolegle z instalacją klawiatury kasowej, do obsługi sprzedaży towarów ważonych przy kasie czy towarów sprzedawanych na sztuki, bez kodów kreskowych (pieczywo, elektroniczne doładowania); dla towarów wybieranych z menu obrazkowego można zdefiniować hierarchiczne drzewko dla kasy, niezależne od struktury grup towarowych zdefiniowanych w programie Market – dzięki temu wybór właściwego towaru, nawet przy dużej liczbie towarów bez kodów kreskowych, będzie sprowadzał się do 2-3 kliknięć.
  • Automatyczna obsługa rozbudowanych premii za dokonane zakupy – program kasowy sam na bieżąco sprawdza, czy zostały spełnione warunki zaliczenia którejkolwiek z promocji; możliwe rodzaje premii: premie natychmiastowe w postaci rabatu na towar / towary lub cały paragon, upustu, gratisu, komunikatu, specjalnej oferty (poniżej pełniejszy opis rozwiązań promocyjno-lojalnościowych),
  • Obsługa elektronicznych bonów prezentowych
  • Obsługa płatności kartą płatniczą – z obsługą cashback i DCC oraz obsługa sprzedaży elektronicznych doładowań i płatności rachunków bezpośrednio z poziomu kasy – we współpracy z systemem ASERV,
  • Obsługa sprzedaży usług i towarów elektronicznych – elektroniczne doładowania telefonów komórkowych
  • Możliwość „odkładania” paragonów – zawieszenie obsługi klienta – „odłożenie” paragonu, przejście do obsługi kolejnego klienta, a następnie wznowienie obsługi odłożonego paragonu bez potrzeby ponownego wprowadzania zeskanowanych poprzednio towarów
  • Kilka możliwych wariantów drukowania faktur za pomocą kas – tylko przy wybranych kasach: rozwiązanie do szybkiej obsługi drukowania faktur: kasjer podaje NIP klienta (jeśli istnieje już on w bazie), następuje akceptacja klienta i wciśnięcie klawisza „Faktura” – faktura jest wystawiana na cały paragon i drukowana na drukarce laserowej, obsługującej daną grupę kas, a znajdującej się przy wybranym stanowisku kasowym (jeśli danych klienta nie ma w bazie lub faktura ma zostać wystawiona tylko na część pozycji z paragonu lub na kilka paragonów, to wystawiana jest w Punkcie Obsługi Klienta), przy wszystkich kasach pod warunkiem, że są wyposażone w klawiatury alfanumeryczne i monitory (lub ekrany dotykowe) – możliwość wystawienia faktury zarówno dla istniejącego (zarejestrowanego w systemie), jak i nowego klienta, z możliwością wystawienia faktury do kilku paragonów i usuwania pozycji, przy wszystkich kasach w obu powyższych wariantach, z wydrukiem faktury na drukarce fiskalnej,
  • Możliwość wykorzystania kas do inwentaryzacji
  • Obsługa tzw. sprzedaży niesamoobsługowej – czyli takiej, w której klient nie niesie samodzielnie towaru do kasy lecz dokonuje w kasie zapłaty za towar, który jest mu wydawany w innym miejscu (na stanowisku obsługi klienta, od strony rampy itp.), czy też dowożony do jego domu,
  • Obsługa dowozu towaru do klienta – pełna kontrola zapłaty i ruchu dostarczanych towarów; możliwość pobrania zapłaty (częściowej lub całkowitej) w domu klienta
  • Możliwość przeceny części sztuk będących na stanie (np. towaru uszkodzonego) – uprawniony pracownik sklepu generuje w programie kod przecenowy dla zadanej liczby sztuk wybranego towaru, drukuje nalepki z tym kodem (w podanej liczbie) na drukarce termicznej, nalepia je na przecenianych sztukach towaru (zaklejając istniejący kod kreskowy); zeskanowanie takiego kodu przy kasie powoduje sprzedaż tego towaru w obniżonej cenie, z zarejestrowaniem sprzedaży z rabatem (różnica między bieżącą ceną towaru a ceną przecenionych sztuk) na tym samym indeksie, co towar pełnowartościowy,
  • Obsługa zwrotu towaru – w dwóch wariantach: bez powiązania lub z powiązaniem z transakcją sprzedaży; możliwość realizacji centralnego systemu zwrotów powiązanych z transakcjami sprzedaży (zwrot w dowolnym sklepie),
  • Obsługa reklamacji – przyjęcie od klienta, przekazanie do centralnego lub zewnętrznego serwisu, przyjęcie z serwisu, zwrot klientowi (towar nowy, naprawiony lub gotówka), sprawdzenie statusu reklamacji
  • Możliwość konfiguracji procesów sprzedaży w zależności od potrzeb użytkownika
  • Wbudowana obsługa wielowalutowości – przygotowany tryb pracy dla okresu przejściowego, w którym będą funkcjonowały jednocześnie złotówki i euro
  • Możliwość adaptacji szaty graficznej interfejsu kasjera do potrzeb klienta – dotyczy kas pracujących w konfiguracji z monitorem lub touchscreenem
  • Zaawansowany system logowania czynności wykonywanych przez kasjerów
  • Zdalna aktualizacja wersji systemu kasowego
  • Zaawansowany mechanizm przyznawania uprawnień kasjerom – umożliwia konfigurowanie uprawnień w zależności od takich parametrów jak np. wartość paragonu, ilość pieniędzy w szufladzie, godziny pracy, dzień tygodnia
  • Możliwość zdalnej konfiguracji parametrów pracy kas
  • Stabilne działanie odporne na awarie sieci logicznej – kasa może pracować przez dowolny czas w trybie offline, po przywróceniu łączności z serwerem automatycznie dośle zaległe dane
  • Możliwość pracy kasjera przy różnych kasach z rozliczeniem całej zmiany – bez konieczności rozliczania każdej z kas osobno
  • Mechanizm automatycznego rozpoznawania błędów – przy wprowadzaniu danych przez kasjerów (np. rozpoznawanie błędnie wprowadzonej kwoty płatności)
  • Obsługa tzw. zestawów rozbijanych – podanie kodu PLU takiego towaru (zdefiniowanego jako „zestaw rozbijany”) na paragonie powoduje dodanie do paragonu wszystkich towarów wchodzących w skład zestawu, w odpowiednich ilościach i w takich cenach, aby łącznie dawały cenę zdefiniowaną dla zestawu
  • Obsługa tzw. zestawów komponowanych – możliwość wyboru dodatków do danego towaru (dodatki mogą być osobno płatne lub ujęte w cenie towaru podstawowego – rejestracja ich wydania ma umożliwić rozliczenie ich zużycia); rozwiązanie najczęściej jest stosowane w kafeteriach. Przykładowy ekran wyboru dodatków:

Bezpieczeństwo

  • Szyfrowana transmisja wrażliwych danych.
  • Dokładne rejestrowanie aktywności użytkowników - zapewniające możliwość dogłębnej analizy w sytuacjach kryzysowych.

Podana lista funkcjonalności nie wyczerpuje całego zakresu funkcji zrealizowanych w programie Market.

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.